Hosting – co to jest?

Gdy zaczynamy myśleć nad założeniem strony internetowej, to pierwszą rzeczą, od której powinniśmy zacząć nasze rozważania, jest hosting. Hosting jest to w najprostszym tłumaczeniu udostępnienie zasobów serwerowni, czyli komputera, który pracuje całą dobę, na nasz użytek. Jest to niezbędny element do tego, by nasza strona internetowa była dostępna w internecie.

 

Istotne parametry przy wyborze hostingu

 

Jak wiele jest firm, tyle też jest rodzajów hostingu. Głównymi parametrami, które powinno się wziąć pod uwagę podczas jego wyboru, są:

  • Uptime – czyli gwarantowany czas bezawaryjnego działania serwera, który wyraża się w procentach. Najlepiej, jeśli uptime wynosi ponad 99%. Wtedy mamy gwarancję, że nasza strona będzie dostępna cały czas.
  • Limit powierzchni dyskowej – jest to ilość danych, jaką możemy zapisać na serwerze. To, ile przestrzeni na dysku serwera będziemy potrzebować, zależy głównie od tego, jaki rodzaj strony chcemy posiadać. Im bardziej rozbudowana strona, tym więcej miejsca na serwerze potrzebuje. Przykładowo, dla strony typu wizytówka potrzebne będzie około 300 MB limitu, jednakże blog po kilku latach prowadzenia i regularnych wpisów będzie zajmować około 4-5 GB.
  • Transfer – to ilość danych, które pobierają użytkownicy witryny podczas jej przeglądania. Im więcej plików posiadamy na stronie (głównie zdjęć i filmów), tym więcej transferu „pochłonie” wejście na naszą stronę pojedynczego użytkownika. W tej kwestii najlepiej wybrać możliwie jak największą ilość, czyli szukajmy ofert hostingu gwarantujących nielimitowany transfer.
  • Szybkość łącza – jest ona ważna, ponieważ to właśnie od niej zależy prędkość wyświetlania naszej strony internetowej. Nic bardziej nie irytuje użytkowników internetu niż powolne wczytywanie strony.
  • Backup – w ofercie hostingu powinny znajdować się backupy, czyli wykonywanie kopii bezpieczeństwa danych, które umieściliśmy na serwerze. Im ich większa ilość w ciągu miesiąca, tym nasze dane są bezpieczniejsze na wypadek awarii.

Jaki hosting wybrać?

Jeżeli wiemy już, jakie parametry są nam potrzebne, pojawia się następna kwestia – jaki hosting wybrać? Przy rozważaniu wyboru hostingu pod naszą witrynę lepiej pominąć te darmowe, ponieważ nigdy nie będą one tak samo dobre jak ich płatne odpowiedniki. Jeśli poszukujemy hostingu dla naszej strony, naszą uwagę z pewnością zwróci duża rozbieżność cenowa, jednakże kluczową kwestią jest to, aby spojrzeć także na to, jaką cenę będziemy płacić po roku korzystania z usług hostingu.

Często firmy oferujące usługę hostingu w pierwszym roku proponują nam cenę promocyjną na tzw. zachętę – przykładowo korzystanie z takiego serwera kosztuje jedynie 10 zł za rok. Natomiast za przedłużenie usługi na kolejny rok zapłacimy za nasz hosting ponad 300 zł. Mało tego, podpisując umowę na promocyjny pakiet, zobowiązujemy się do przedłużenia umowy o co najmniej rok według standardowej stawki. Jeśli się nie wywiążemy z tego obowiązku, najczęściej naliczana jest na nas kara.

Dlatego naszym zdaniem najciekawszą propozycję posiada firma Atthost, gdyż jest idealnym połączeniem dobrej ceny i jakości.

Dlaczego właśnie Atthost?

  • Wybierając nawet najtańszy pakiet, otrzymujemy 20 GB powierzchni dyskowej.
  • Posiada nielimitowany transfer.
  • Backup jest robiony dwa razy na dobę.
  • Możemy założyć na jednym koncie nielimitowaną liczbę stron internetowych oraz kont pocztowych, oczywiście nie przekraczając wykupionej powierzchni dyskowej.
  • Otrzymujemy dożywotnią gwarancję stałej ceny.
  • Wraz z zakupem hostingu otrzymamy darmową domenę na rok (.pl).
  • Dodatkowo mamy możliwość skorzystania z 14-dniowego darmowego okresu próbnego, w trakcie którego sprawdzimy, czy rzeczywiście ten hosting nam odpowiada.

Cena hostingu to 79 zł brutto rocznie, co przy wyżej wymienionych parametrach sprawia, że jest to jedna z najlepszych ofert na rynku. Z tego powodu również nasza firma korzysta z usług Atthost. Wejdź na Atthost.pl i sprawdź, czy ich oferta odpowiada potrzebom Twojej strony internetowej.