Popularność portali społecznościowych

 

Liczba osób korzystających z portali społecznościowych stale się powiększa. Najlepiej świadczy o tym raport  „Digital in 2017 Global Overview”  przygotowany przez We Are Social i Hootsuite, z którego wynika, że aktywnych użytkowników portali społecznościowych jest już 2,789 miliarda. Czy to oznacza, że nasza firma powinna reklamować się na jednym z najbardziej popularnych serwisów takich jak Facebook, Instagram, Twitter czy może Pinterest? A może najlepszym rozwiązaniem jest promowanie się na wszystkich naraz?

 

 

Czy warto promować naszą firmę na portalach społecznościowych?

Tak naprawdę – to zależy. Głównie od tego, jaki rodzaj działalności prowadzimy. Musimy pamiętać, że wymaga to sporego nakładu czasu, gdyż najlepsze rezultaty przychodzą wtedy, gdy publikujemy treści regularnie – codziennie czy co dwa dni. Warto rozważyć, czy zyski płynące z prowadzenia fanpage’u są warte naszego wkładu pracy. Jest to najbardziej opłacalne w przypadku, gdy:

 

  • Mamy innowacyjną firmę, która zaciekawi ludzi swoimi produktami lub usługami,
  • Jesteśmy twórcami – w takim przypadku fanpage pomoże nam dzielić się naszą twórczością ze światem i zdobywać rozgłos,
  • Przygotowujemy wiele promocji, wydarzeń i posiadamy mnóstwo materiałów, którymi możemy dzielić się ze światem,
  • Nasze przedsiębiorstwo jest duże i posiada w swojej ofercie szeroki wachlarz usług czy produktów, które możemy reklamować.

 

W takich przypadkach tworzenie fanpage’a jest warte zachodu, gdyż mamy duże szanse na zaciekawienie ludzi treściami, które będziemy publikować. Jeżeli dysponujemy wystarczającą ilością czasu to możemy jednocześnie promować się na wielu serwisach naraz. Musimy jednak pamiętać, że portale społecznościowe bazują na materiałach, które tworzą użytkownicy. Bez nich te serwisy są martwe. Stąd treści, którymi chcemy się dzielić, muszą być ciekawe, pomysłowe i przemyślane – co, niestety, wymaga czasu. Jeżeli chcemy reklamować się na portalach społecznościowych, to powinniśmy również posiadać własną stronę internetową, którą będziemy mogli polecać przy użyciu portali społecznościowych. Z badań „Digital in 2017 Global Overview”  wynika również, że 2,549 miliarda osób korzysta z mediów społecznościowych za pomocą urządzeń mobilnych. Dlatego warto, aby nasza strona internetowa była także responsywna.

 

Podsumowując

Jeżeli nie mamy czym się regularnie dzielić z publiką lub nie będziemy mieli na to czasu, to nie jest to warte naszej pracy, a rezultaty wcale nie będą znacząco wpływały na renomę czy sprzedaż w naszej firmie. Jednakże w wielu przypadkach ta gra jest warta świeczki, dlatego polecamy Państwu nasz Pakiet ekonomiczny, który zawiera opcje wspomagające promocję strony, takie jak ikony z odnośnikami do profili firmy na portalach społecznościowych czy optymalizacja pod kątem SEO.